Marketing stratégia és marketing terv – gyakorlatok kizárólag gondolkodóknak! Mert van marketing a tukmáláson túl is…
Hogyan áll hozzá egy világcég egy termék bevezetésének? Mit lehet ebből átemelni a kisvállalkozások, a mikrovállalkozások világába? A gondolkodásmódot mindenképpen!
Elmagyarázom, hogy a tankönyvinek tűnő megnevezések és modellek hogyan használhatók a gyakorlatban és megmutatom, hogyan használjuk ezeket akkor, amikor kisvállalkozások marketingjét építjük fel napi munkánk során.
Először tisztázom, mire képes a marketing és mit nem várhatunk el tőle. Mert bizony, a nagyvállalatok sem minden termékbevezetése sikeres, még akkor sem, ha milliókat költenek a reklámra!
Beszélek a modern marketing megközelítésről, aminek nagyon fognak örülni azok, akik a marketinges habverést és tukmálást nem érzik magukénak.
A marketing stratégia készítést megelőző “feladatokkal” folytatjuk: mit mondjunk magunkról? kiket vegyünk célba?
A marketing stratégiát a marketing tervben vesszük végig részletesen. Szó kerül arról is, hogy a marketing stratégiát hogyan és mikor kell felülbírálni.
Néhány leckében beszélek a boltok marketingjéről is, sőt, esettanulmányokat is mutatok.
A kommunikáció, vagyis a reklám egy nagyon hangsúlyos részt kap a tréning anyagában. Arra a területre koncentrálok leginkább, amelyet évtizedes KKV gyakorlatom alapján a leghatékonyabbnak tartok: az online jelenlétre. Remélem, néhány félreértést is sikerül eloszlatni.
B2B marketing – más-e, és ha igen, mitől más, mint a B2C marketing? (és melyik mit jelent?).
Esettanulmányok, összefoglalás és egy teszt zárja a kurzus anyagát.